Hemma, all by myself

Idag har jag sovit tills pappa ringde för andra gången klockan 1, då drog jag till med några lögner.
"Ja, jag har gjort upp eld" " Ja, jag har varit ute med hunden" "Ja, jag är vaken jag ser tv" Och "Ja, jag har gett hunden medicin"
Efter det var det bara att släpa sig upp ur sängen och huset hade under natten förvandlats till en igloo, det var 16 (!) grader varmt! Så fort sprang man ner och tröck pannan full med ved, gav hunden mat + medicin, + vatten + mat till katten och sen ut med Bizzi i -23 grader....sen har jag legat i soffan och sett sex and the city, pratat i telefon och lastat i ved i pannan. Så nu är det överdrivet mycket varmvatten +24 grader inne och jag har tillbringat 10 minuter liggandes på hallgolvet med världens sötaste (dock inte minsta) hund över mig och pratat med henne en stund.
Ikväll ska jag och Malin laga pepparbiff, sen ska Hanna och säkert nån mer komma hit så ska vi ha spelkväll.
Men nu ska jag duscha och plocka till lite här, för det är som äckligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0